Vi er åbne i dialogen

Tryghed hos forældrene smitter som tryghed hos børnene.

Forældre og børn får dagligt en personlig velkomst, da det er betydningsfuldt for os, at forældrene og børn føler sig mødt med øjenkontakt, smil og åbne arme.

Dialogmøder

Alle bliver tilbudt en opstartssamtale og en opfølgende samtale efter cirka 3 måneder. Desuden inviterer vi til en overleveringssamtale i november måned, når barnet skal i skole til august året efter.

Ved behov indkalder vi til dialogmøder, hvor vores invitationer lægger op til dialog om barnets trivsel og udvikling.

Vi udarbejder trivselsevalueringer på alle børn 2 gange årligt – samt sprogevaluering inden barnet er 3,2 år. Hvis det giver anledning til pædagogiske tiltag – eller samarbejde med eksterne samarbejdspartner - indkaldes forældrene til altid dialogmøder. Alle tiltag sker i et samarbejde med forældrene, som har den vigtigste rolle i forhold til at skabe størst trivsel hos børnene.

Information til forældrene om hverdagen

Vi benytter os af fotodokumentation i hverdagen, hvor vi inviterer forældrene til at gå i dialog med os og børnene herom. Vi er åben i dialogen i hverdagen – både når forældrene selv opsøger dialogen, eller det er os, der henvender os. Vi er nysgerrige på barnet og dets netværk, og vi tør spørger ind for at få mest mulig viden om barnet, således vi får større indsigt og perspektiver i forhold til vores videre arbejde med barnets udvikling.

Alternativt samarbejde

Vi inviterer ligeledes forældrene ind til et samarbejde omkring særlige tiltag eller aktiviteter. Det kan være håndværksmæssige tiltag, hvor vi har brug for ekspertise og hjælp. Det kan være særlige kompetencer i forhold til aktiviteter fx musik, kunst med mere. VI VIL GERNE INSPIRERES OG TILSKYNDER AT ALLE FØLER ET EJERSKAB FOR BØRNEHUSET RØVERDAL.

Vi er et åben børnehus, som skaber naturlige anledninger til, at forældre og børn bruger børnehuset sammen til lokale arrangementer, fællesspisning mm. Formålet er, at forældrene får et større engagement for børnenes hverdag.