Gode legemuligheder indenfor og udenfor

Børnene er opdelt i 5 grupper - og har et grupperum hver.

Filurerne (vuggestuen), Gavtyvene, Lurifaxerne og Krudtuglerne har grupperum i hovedhuset. Spillopperne (kommende skolebørn) har sit helt eget hus (pavillonen).

Vi tilstræber at gøre de fysiske rammer indbydende, og har indrettet dem så der befinder sig mange ting i børnehøjde, så børnene kan være så selvhjulpne som muligt. Derudover har vi depoter med legetøj, spil og kreative ting, som kan tages frem af personalet.

Vi tilstræber, at der er ro til leg, aktiviteter, samtaler og måltider, og fordeler os, således der er plads omkring børnene.

Uderummet

Udeleg er godt for alle. Uderummet forbedrer børnenes trivsel. Derfor er vi løbende i gang med at udvikle vores udeareal, således uderummet inddrages i den pædagogiske praksis. Vi ønsker gode læringsmiljøer i uderummet, og benytte dette rum meget i vores hverdag.

Vi har udarbejdet en designplan over vores udeareal, således vi fremadrettet investerer hensigtsmæssigt til planen.

Inde rummet

Vi gentænker rummene, optimerer pladsen, udnytter mellemrum og spildplads og skaber pædagogisk overskud og flere kvadratmeter til leg og læring

Nærmiljøet

I nærmiljøet har vi endnu et pædagogisk læringsmiljø. Vi har et samarbejde med den kommunale dagpleje i Vodskov, de andre børnehaver i Vodskov samt Vodskov Skole. I det samarbejde sikres den gode overgang. I nærmiljøet er gode kulturelle muligheder såsom idrætshal, stadion, bibliotek og kirken. Vi udvikler fortløbende på vores samarbejde med de lokale foreninger, forretninger mm.

Vi er omgivet af skov, natur og fjord. Det og det nære er vores prioritet for at skabe gode læringsmiljøer.